Monday 26 November 2012

کی ها و چرا در سوریه میجنگند

کی ها و چرا در سوریه میجنگند
Tag cloud: سياست, شرق نزديک, مقالات
23.11.2012, 18:19
نماینده دولت سوریه در سازمان ملل متحد لست 143 افراد مسلح کشته شده خارجی را که با مخالفین علیه دولت سوریه میجننگند به شورای امنیت ملل متحد تسلیم نموده است که ...
اتباع افغانی، عربستان سعودی, قطر، لیبیا، ترکی و سایر کشور ها میباشند. در ماه گذشته لست 108 اتباع خارجی مسلح را که در جریان نبرد های سوریه کشته شده بودند، نیز به شورای امنیت ارائه نموده بود.

اگر 10/1 قسمت اعمال این خارجی ها مسلح که در سوریه انجام میدهند، در مقابل یک کشور غربی انجام بدهند، این کشور را تحت حملات تروریزیم بین المللی اعلان میکنند. چه بسا معلوم است که در بین افراد مخالف دولت سوریه هواخواهان لیبرال دموکرات نه، بلکه اشخاص دیگر شعار میدهند.

غرب از این اشخاص حمایت میکند. چرا؟ در این مورد مبصر سیاسی افگینی ارمولائف میگوید:

- در سوریه ملیشه های لیبیای میجنگند. آنها اشخاص مجهز و خوب تربیه شده میباشند. در رشته های انفجار واستعمال اسلحه سقیل مهارت دارند. یکی از آنها در این مورد میگوید که در سوریه هزاران افراد مسلح اجیر خارجی میآیند. این مصاحبه وی در ماه اوگست صورتگ رفته وحالا معلوم نیست که آیا او زنده است یاخیر. اعزام افراد مسلح اجیر در سوریه به بسیار سادگی صورت میگرد. واین پروسه از خارج رهبری میگردد. امروز موضوع بحث استعمار است. اروپائی ها خوب فهمیده اند که باید یکی را علیه دیگر به تفرقه بیاندازند تا خود شان در این درگیریها بهره مند شوند. آنها از شیوه تفرقه بیانداز و حکومت کن، استفاده میکنند. غربی ها آتش میاندازند وبعداً هر قدرت که از آنها پشتیبانی کرد، از همان نیرو حمایت میکنند. اندری گروزین متخصیص روسی در این مورد ابراز نطر نموده میگوید:

در قرن گذشته اجیران مسلح را از طریق نیروهای سوم به وزرات دفاع ویا استخبارات این و یا آن کشور استخدام مینمودند. امروز تشخیص استخدامگر افراد مسلح اجیر غیر ممکن است. زیرا کمپنی های خاص محافظین، سازمانهای غیر دولتی بوجود آمده است که خود شان اکملات این افراد را میکنند.

باآن هم میتوان گفت؛ بطور مثال در سوریه, غربی ها از افراد مسلح اجیر برای حل وظایف منطقوی و جیو سیاسی خود استفاده میکند. این افراد از کشو رهای افغانستان، عراق، لیبیا، مصر و بعضی کشور ها دیگر میباشند که وضع کشور ایشان از فیض مداخله کشور های غربی برهم خورده است.این روند به خصوص برای شرق نزدیک بسیار خطر ناک میباشد. زیر غرب به پرورشگاه این گرگ های نظامی مبدل شده اند که در مقابل پول حاظر هستند در هر گوشه دنیا بجنگند.
VOR


No comments:

Post a Comment