Tuesday 20 November 2012

اخبار, سياست, اسيا

عملبات نظامی اسراییل بالای نوار غزه، تمرین امکانات حمله بالای ایران میباشد
اخبار, سياست, شرق نزديک
20.11.2012, 18:11
کانال تلویزیونی « فوکس – نیوز» با استناد به کارشناسان آمریکایی خبر داد که عملیات « ستون ابر» که نظامیان اسرائیلی در روز چهار شنبه در نوار غزه آغاز کرده اند، می تواند تمرین اصلی حملات بالقوه به ایران باشد. بنا به اطلاعات این شبکه تلویزیونی برخی از متخصصین حدس میزنند « هدف اصلی اسرائیل – ایران است که به تروریست ها راکت می دهد». آنها معتقدند که اگر اسرائیل به ایران ضربه بزند، تهران در جواب از طریق جنبش حماس در نوار غزه و « حزب الله» در لبنان عمل خواهد کرد که در حال حاضر راکت های دوربرد را تحویل می دهد. راکت های ایرانی از جمله « فجر -5» با برد تا 75 کیلومتر تا اورشلیم پرواز می کنند و از نوار غزه تا تل آویو. آنها معتقدند که اسرائیل نیروهای خود را برای نابودی کامل این راکت ها وارد نوار غزه خواهد کرد.

از درگیری بین اسرائیل و حماس در نوار غزه هفتمین روز میګذرد. تعداد قربانیان فلسطین بیشتر از ۱۱۰ نفر میباشد

حامد کرزی حکم اعدام بیش از ده زندانی را صادر کرده است»
ایمل فیضی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
 30.08.1391
دفتر ریاست جمهوری افغانستان می گوید: حامد کرزی رییس جمهور افغانستان حکم بیشتر از ده زندانی محکوم به اعدام را صادر کرده است.
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گزارش های را تایید کرد که می گویند، رییس جمهور کرزی حکم اعدام بیشتر از ده زندانی را که محکوم به مرگ اند، صادر کرده است.
ایمل فیضی در صحبت با خبرگزاری فرانسه گفته است، در میان زندانیان که محکوم به اعدام اند، آنانی شامل اند که جرایم سنگین مانند تجاوز جنسی از جمله تجاوز جنسی بر کودکان و زنان و قتل را مرتکب شده اند.
همزمان با این، خبرگزاری فرانسه از قول منابع ریاست جمهوری نقل می کند که می گویند، سر از امروز سلسله اعدام های زندانیکه که محکوم به مرگ اند و شمار آن به 22 تن می رسند، آغاز شده و این سلسله برای چند روز دیگر ادامه خواهد یافت.
هر چند جزای اعدام در قوانین افغانستان درج است. اما از سرنگونی رژیم طالبان به این سو، اندک موارد اعدام در این کشور ثبت شده است.
گروه های حقوق بشر سیستم قضایی و عدلی افغانستان را ضعیف پنداشته می گویند که در این رکن دولت با وجود کمبودی ها و نواقص، بیشتر از مصلحت ها کار می گیرد.
رییس جمهور افغانستان، حکم اعدام بیشتر از ده تن زندانی محکوم به مرگ را در زمانی صادر می کند که درخواست استیناف عسکر افغان که به جرم قتل پنج عسکر فرانسوی توسط محکمهء ابتدایی به جزای اعدام محکوم شده بود، دیروز در یک محکمه نظامی در کابل رد شد و این محکمهء نظامی جزای اعدام برای عبدالصبور عسکر افغان را تایید کرد
رییس جمهور افغانستان تقاضای تحویل محبس بګرام را به دولت کابل نموده است
20.11.2012, 10:36
عکس: EPA
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان اظهار داشته که دستور تحویل محبس بګرام را از ناتو به دولت افغانستان داده است. به فرموده...
وی در داخل این محبس هنوز هم اتباع افغانستان محبوس میباشد که بنا به حکم محکمه باید رها ګردند.

قابل بادآوری است که در ماه می سال ۲۰۱۲کابل و واشنګتن توافقنامه را امضا نمودند که به اساس آن تمام محبوسین افغانی باید توسط دولت افغانستان کنترول ګردد.
رییس جمهور امریکا میخواهد در مورد دفاع ضد راکتی با روسیه سازش نماید
20.11.2012, 11:04
اوباما رییس جمهور امریکا در جستجوی راه های سازش با روسیه مبنی بر دفاع ضد راکتی میباشد. این مطلب را هلیری کلینتن حین مذاکرات با وزیر خاجه روسیه در کمبوجیا اظهار داشته است. لاوروف در نتیجه این مذاکرات اظهار داشت که مسکو نیز آماده ادامه جستجو توفق ی میباشد که امنیت روسیه را دفاع نماید. او علاوه کرد که روسیه از اوباما دعوت دیدن از مسکو را در سال آینده نموده است.

No comments:

Post a Comment