Sunday 18 November 2012

رهبر جبهة ملی: تقلب در انتخابات خطرات بزرگ

هوشدار جبهه ملی در مورد پیامد های انتخابات تقلب آمیز

رهبر جبهة ملی: تقلب در انتخابات خطرات بزرگ را به دنبال دارد

رهبر جبهة ملی افغانستان هشدار داده است که اگر انتخابات سال ۲۰۱۴ ریاست‌جمهوری، همانند انتخابات سال ۲۰۰۹ با تقلب گسترده به همراه باشد، افغانستان به سوی یک «جنگ داخلی بزرگ» به پیش خواهد رفت.

احمد ضیا مسعود رهبر جبهة ملی از بارک اوباما خواسته تا در دورة دوم ریاست‌جمهوری‌اش، سیاست افغانستان را شفاف سازد و فشارهای لازم را برحکومت افغانستان برای برگزاری یک انتخابات شفاف وارد سازد.
رهبر جبهة ملی می‌گوید: پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، شاید چندین عامل باعث به میان آمدن یک بحران داخلی در این کشور شود.
به گفتة او، بارک اوباما باید برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در افغانستان تمرکز کند تا اطمینان حاصل شود که انتخابات مانند سال ۲۰۰۹ با اتهامات تقلب به همراه نخواهد بود.
محترم مسعود در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است: هر مشکل در انتخابات و رای‌دهی، در کشوری که نا امیدی‌ها به خاطر موجودیت فساد اداری، حکومت ضعیف، زیربناهای ویران شده و ارقام بالای بیکاری زیاد شده، افغانستان را به سوی یک بحران سوق خواهد داد.
به گفته احمد ضیا مسعود، اگر انتخابات سال ۲۰۱۴ میلادی با تقلب همراه شود، مردم تحمل
خود را از دست خواهند داد و در واقع، دروازه‌ها به سوی یک جنگ داخلی بزرگ گشوده خواهد شد. اما رییس‌جمهور کرزی می‌گوید: برای برگزاری انتخابات به صورت درست آن تلاش خواهد کرد.
آقای کرزی که برای شرکت در اجلاس دموکراسی به اندونیزیا رفته، از جامعة بین‌المللی هم خواست تا برای برگزاری بهتر انتخابات همکاری کند.
او در جریان سخنرانی‌اش گفت که با انتخابات شفاف در سال ۲۰۱۴ میلادی، افغانستان چند گام دیگر در تامین آینده مطمین، دیموکرات و بهتر به پیش خواهد رفت.
اما رهبر جبهة ملی می‌گوید: بارک اوباما رییس‌جمهور امریکا باید فشارها را بالای حکومت افغانستان به خاطر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه افزایش دهد، در غیر آن افغانستان به سوی یک بی‌ثباتی خواهد رفت.
آقای مسعود همچنان گفته که اگر پروسة سیاسی شفاف باشد، دلیلی برای جنگ داخلی وجود نخواهد داشت.
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دو هفته قبل اعلان کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در ماه حمل سال ۱۳۹۳ یعنی اپریل سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار خواهد شد این همان زمان مغشوش است که احتمال تقلب را افزایش میدهد..

No comments:

Post a Comment