Wednesday 28 November 2012

جبهه ملی افغانستان دعوت ارگ را رد کرد

جبهه ملی افغانستان دعوت ارگ را رد کرد
چهارشنبه, 28 نوامبر 2012 12:00
جبهه ملی

اخیرآ ارگ ریاست جمهوری با هیئت رهبری جبهه ملی افغانستان تماس گرفته و رهبران این جبهه را دعوت نموده تا جهت گفتگو روی مسایل مربوط به انتخابات، به مجلسی در ارگ حضور یابند.این دعوت در شرایطی صورت گرفته است که حکومت افغانستان در عملکرد خود هیچ نوع احترام به تصامیم احزاب سیاسی و جامعه مدنی افغانستان را بازتاب نداده است.
...

بطور مثال حکومت طرح کمیسیون مستقل انتخابات را برای قانون انتخابات که در آن تغیر نظام انتخاباتی مطرح شده بود رد کرده است، مصوبه ولسی جرگه را در باره قانون تشکیل و صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز به چالش کشیده و حضور دو عضو بین المللی در این کمیسیون را نفی کرده است. همچنان تا اکنون هیچ گام مؤثر را در جهت جلوگیری از تکرار تقلبات و تخطی های فاحش گذشته‌ در انتخابات، بر نداشته است.

به همین علت جبهه ملی افغانستان دعوت ارگ ریاست جمهوری برای مذاکره را صادقانه ندانسته در آن اشتراک ننمود.جبهه ملی افغانستان در حالی که بار دیگر بر پابندی خود به منشور دموکراسی و اصول همکاری احزاب ائتلاف های سیاسی و نهاد های جامعه مدنی تأکید می‌ورزد، اشتراک خویش در چنین مذاکرات با حکومت را مشروط به برداشتن گامهای عملی همچون توشیح قانون تصویب شده در ولسی جرگه، ارسال فوری طرح قانون انتخابات به شورای ملی و اعلام تدابیر روشن برای عدم تکرار تقلبات گذشته در روند انتخابات می‌داند .

دفاع ازانتخابات شفاف، دفاع از حقوق حقه‌ی مردم افغانستان است و جبهه ملی در این راه کوتاهی نخواهد کرد. جبهه‌ ملی بار دیگر بر ضرورت اصلاحات بنیادی در نظام سیاسی ونظام انتخاباتی در کشور تأکید می‌نماید.

جبهه ملی افغانستان با آن که اجماع ملی را مناسب ترین راه برای بیرون رفت از بحران می‌داند، به این باور است که تلاش برای شکل دهی اجماع در حمایت از دستگاه فاسد و ناتوان کنونی، در حقیقت قرار گرفتن در خدمت توجیه حکومت برای تداوم قدرت خواهد بود و ضمن این که کشور را از مسیر درست توسعه باز خواهد داشت کمکی به بیرون رفت از بحران کنونی نخواهد کرد.
8 قوس 139

No comments:

Post a Comment