Sunday 1 July 2012

ماشین جدید برای اشغال مرکز و شمال کشور

طالبان در هیات نجات دهندگان مکتب؛ هدف: حرکت دادن ماشین جدید برای اشغال مرکز و شمال کشور
منبع کابل پرس
در این روز ها عناصر تمامیت خواه و اشغالگر با حیله و دسیسه ای دیگر به میدان آمده و می خواهند زمینه اشغال مناطق بیشتری را قبل از خروج نیروهای بین المللی از افغانستان مهیا سازند. منابع مختلف در ولایت غزنی می گویند که گروه های مختلف مسلح که پیشرفته ترین امکانات نظامی را در اختیار دارند، در مناطق مختلف از جمله ولسوالی “گیروی غزنی” جا بجا شده اند. این گروه های مسلح که توسط عناصر حکومت مافیایی قومی کرزی، حرکت های خود جوش مردمی نام گذاری شده ، پلان منظمی را برای افغانستان ۲۰۱۴ طرح و به اجرا گذاشته اند.
این پلان طوری دقیق است که حتا عده ی زیادی از مردم را به نحوی فریب داده و از دانستن آنسوی قضیه باز داشته است. از آنجا که تمامیت خواهان می دانند که بنام حکومت قومی و مافیایی حامد کرزی و یا بنام آدمکشان طالب نمی توانند نظرمردم را جلب نمایند، آنها گروه های مسلح خود را زیر نام های حرکت خودجوش مردمی و نجات دهندگان مکتب سازمان می دهند. طالبان و سایر نیروهای اشغالگری که اینبار با نام جدید وارد میدان می شوند، از همه نوع سلاح های پیشرفته و امکانات مخابراتی برخوردار هستند. خطرناکتر اینکه این گروه های کاملا مسلح می گویند، حرکت خود را در سراسری افغانستان گسترش می دهند.
اکنون که مردم افغانستان با ماهیت اصلی طالبان و حکومت غرق در فساد، مواد مخدر و پشتیبان تروریسم آشنا شده اند، نیروهای تمامیت خواه، نظر به موقعیت حساس کشور و نزدیک شدن به سال ۲۰۱۴ که قرار است قوای خارجی از افغانستان بیرون شوند، پلان دیگری سنجیده و با مسلح نمودن گروه های به اصطلاح مردمی با همان ماهیت تک قومی می خواهند قبل از قبل با اشغال نظامی مناطق مختلف افغانستان حفظ قدرت خود را پس از خروج نیروهای بین المللی را تضمین کنند.
مردم رنج دیده ی افغانستان که زمان ورود آدمکشان طالب تحت عنوان کبوتران صلح به ولسوالی اسپین بلدک را به یاد دارند، می توانند شباهت های زیادی بین آنچه امروز تحت نام حرکت خود جوش مردمی در غزنی شاهد هستند پیدا کنند.
در اینجا به عنوان نمونه در چند نکته به شباهت های ظهور اشغالگران طالب و گروه مسلح فعلی می توان اشاره کرد
.
۱- زمانیکه اشغالگران و آدمکشان طالب وارد افغانستان شد، پیشرفته ترین امکانات نظامی داشتند که حتا امکانات مجاهدین که سال ها در مقابل ارتش شوروی جنگیده بودند نیز به اندازه ی امکانات طالبان نمی رسید. حالا دقیق همین مسئله را در گروه نوظهور به اصطلاح حرکت مردم در غزنی شاهد هستیم. آن ها با پیشرفته ترین و جدید ترین امکانات نظامی مسلح هستند، مخابره های کودان، توپ های ۸۲ و۷۵، راکت انداز های آرپی جی ۷ و آرپی جی ۱۲ و ماشیندار های “پی کا” ودیگر امکانات که جدیدا مورد استفاده قرار گرفته اند.
۲- اشغلگران و آدمکشان طالب زیر نام کبوتران صلح وارد افغانستان شد و اولین پیامش هم نجات افغانستان از شر گروه های مجاهدین و جنگ های داخلی عنوان می شد، پیامی که به زودی مردم را فریب داده و آنها را که از جنگ های داخلی میان گروه های مجاهدین به ستوه آمده بودند وادار به تسلیم شدن نموده و زمینه ساز گسترش حضور طالبان در خاک افغانستان گردید. طالبان پس از به قدرت رسیدن، دست به کشتار سیستماتیک مردم، تخریب آثار تاریخی آنان، غارت و تخریب خانه و زمین آن ها زد و ضد انسانی ترین نظام را در دوره ی معاصر برپا کردند.
اکنون گروه های مسلح تحت نام حرکت مردمی خود جوش نیز دقیقا از همین روش برای جلب نظر مردم استفاده می کنند، آنها در شرایطی که میدانند همه ی مردم از جنگ های دوام دار فعلی و از داشتن حکومت فاسد فعلی و همچنان از ظلم و ستم و خشونت تروریست های طالب خسته شده اند، با شعار مبارزه علیه طالبان و بازسازی مکاتب و شفاخانه ها به روی مردم و آوردن آزادی اجتماعی به میدان آمده اند تا بتوانند نظر مردم را به سوی خود جلب نموده و ازکمک آنها در جامعه برخوردار باشند.
۳- هنگام ورود طالبان آن ها برای خلع سلاح در مناطق مختلف حتا به مردم پول می دادند تا اسلحه شان را تسلیم کنند. آن ها خود دارای امکانات پیشرفته نظامی بودند و هیچ کس در آن زمان درست نمی توانست حدس بزند که این همه امکانات، پول و اسلحه از کجا برای طالبان می رسد؟
نظر به شواهد، گروه های مسلح که اکنون در غزنی ظهور نموده اند نیز پیشرفته ترین امکانات نظامی و ترانسپورتی را در اختیار دارند که همه ی این امکانات جدید است نه مستعمل و تازه در دسترس آنها قرار گرفته است.
آنها در جواب این سوال که این امکانات تازه و پیشرفته را از کجا نموده اید، به خبرنگاران گفته اند بروید از آنهایی که در طول ده سال علیه دولت جنگیده اند بپرسید که امکانات از کجا کرده اند؟
این موضوع خودش سوال جدی است که این حرکت که خود جوش و مردمی قلمداد می شود، این همه امکانات نظامی و آنهم جدید ومدرن را از کجا پیدا کرده اند؟ دولت در اختیار آنها قرارداده؟ مانند طالبان کدام کشور خارجی از آنها حمایت می کند؟ و…؟
امکانات نظامی گسترده در حالی در اختیار این گروه قرار گرفته است که مردم در مناطق مرکز و شمال افغانستان خلع سلاح شده و به پروسه های مختلف همچون دی دی آر پیوسته بودند. با این هم حکومت کرزی نه تنها امنیت آن ها را تامین نکرده بلکه در دامن زدن به نا امنی و انتقال نیروهای تروریزم از جنوب و شرق افغانستان به مرکز و شمال مستقیم نقش دارد.
۴- همانگونه که گروه اشغالگر و آدمکش طالب ماهیت تک قومی دارد و در شورای تصمیم گیری شان حتا یک نفر هم از اقوام دیگر نبود، این گروه های مسلح جدید در غزنی هم همین ویژگی را دارند و هیچ کسی در بین شان از اقوام دیگر افغانستان نیست. از سوی دیگر با وجود اینکه مسئولین این گروه ها با ر ها گفته اند که دولت فعلی را قبول ندارند و در هیچ شرایط در خواست مسئولین دولتی را قبول نمی کنند؛ حکومت اما هیچ واکنشی در برابر آنها نداشته است که خود می توانند بیانگر دسیسه باشد.
از آنجا که حکومت طالبانی و قومی کرزی نه تنها ظرفیت مبارزه با خشونت و تروریسم را ندارد و بلکه خود ماهیت تروریستی پیدا کرده، این مسئله باید از طرف تمام اقشار مردم افغانستان و خصوصا آن هایی که در سه قرن اخیر استبداد رژیم های اشغالگر را تجربه کرده اند و قربانیان مستقیم و غیر مستقیم آن بوده اند، مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و پاسخ مناسب به آن داده شود.

No comments:

Post a Comment