Friday 6 July 2012

جرگه ملی صلح جوانان از هم پاشید

جرگه ملی صلح جوانان از هم پاشید
گزارش از رووف بیگی
 
جرگه موسوم به جرگه ملی صلح جوانان از هم پاشید و شماری از اشتراک کنندگان، این جرگه را ترک کردند. اعتراض کنندگان این جرگه می گویند که دست هایی از حکومت، تلاش داشت تا جرگه را جهت دهی نماید و قطعنامه ای از پیش تدوین شده را در این جرگه به تصویب برساند.
صدها تن از اشتراک کنندگان جرگه ای موسوم به جرگه ملی صلح جوانان در دومین روز کاری اش، این جرگه را به رسم اعتراض ترک کردند. اعتراض کنندگان روز چهار شنبه در یک نشست خبری در کابل می گویند که دستهایی از بیرون جرگه در تلاش جهت دهی به جرگه و به تصویب رسانیدن قطعنامه ای از پیش تدوین شده بودند.
به گفته رییس پارلمان جوان، اعضای هیت اداری و رییسان کمیته ها این جرگه به گونه سلیقه ای انتخاب شده و نمایندگان همه اقوام در آن حضور نداشتند. در همین حال شمار دیگری از اعتراض کنندگان می نیز گویند که دارالانشاه بر گزاری جرگه نهایت تلاش داشت تا موضوعاتی که از بیرون دیکته می گردید را، بالای جوانان تحمیل کند.
این جرگه از همان روز نخست آغاز به کارش با چالش مواجه شده بود و شماری از رهبران سیاسی که در این جرگه دعوت شده بودند اشتراک نکردند. اما داکتر عبدالله عبدالله رییس ائتلاف ملی که در مراسم افتتاح این جرگه شرکت کرده بود، از سخنرانی اش جلوگیری شد. با این حال آگاهان به این باور اند که حکومت می خواهد با برگزاری جلساتی موسوم به جرگه از سو به کاستیها و کارآمدی هایش سرپوش بگذارد و از سوی دیگر تصمیم های غیر قانونی اش را مشروعیت ببخشد.

No comments:

Post a Comment