Saturday 7 July 2012

اخبار و ګذارشات افغانستان


دای آزمون های افغانستان از نای نهادهای جامعه مدنی

آمریکا افغانستان را به عنوان یکی از متحدان مهم خارج از ناتو خواند
کاخ سفید آمریکا روز جمعه ششم ژوییه با انتشار یاداشت نامه ای گفت که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا افغانستان را به عنوان یکی از متحدان مهم آمریکا خارج از سازمان ناتو خوانده است که به این ترتیب، در های همکاری نظامی بیشتر بین دو کشور پس از انجام تحویل امور دفاعی در سال 2014 باز شد.
هیلاری کلینتن وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه هفتم ژوییه در کابل گفت که این روابط به سود افغانستان در زمینه هایی مانند همکاری دفاعی، پرورش پلیس نظامی و سازندگی نظام است.
هیلاری کیلنتن بامداد روز شنبه به طور غیر منتظره به افغانستان سفر کرد و در نشست خبری پس از ملاقات با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان اعلام کرد که تبیدل افغانستان به عنوان متحد مهم آمریکا در خارج از سازمان ناتو برای تحویل امور دفاعی به افغانستان و همکاری دو کشور پس از خروج ارتش های کشورهای خارجی از این کشور در سال 2014 میلادی حائز اهمیت ویژه است. وی افزود که روند تحویل امور دفاعی به افغانستان با موفقیت در حال جریان بوده و اوضاع امنیتی این کشور نیز رو به ثبات است.
حامد کرزی در این نشست خبری درباره تصمیم یاد شده آمریکا اظهار نظر نکرده و تنها این سفر هیلاری کلینتن را بسیار مهم دانست

1 comment:

  1. Rahim ghulam bacha pansheri9 July 2012 at 02:44

    bar padar to KHAYEEN nalat, hata da yak keshwar democrat mesli Norway ham qawm parasti wa munafiqat ela nadaden.. jai sharam as baraye shoma
    89 sala asti, farda pas farda ba khair memori, boro kame namaz bakhan, tura chi ba hamchoo karaa

    ReplyDelete