Saturday 7 July 2012

واکنش تند ائتلاف ملی

واکنش تند ائتلاف ملی به اظهارات اخیر رییس جمهور کرزی

حضرت نادری – کابل
شنبه ١٧ سرطان ١٣٩١ ساعت ١٥:٣٥

عبدالله اظهارات رییس جمهور کرزی را توهین آمیز خوانده گفت که او نباید قضیه های گذشته را دامن بزند
اظهارات اخیر رییس جمهور کرزی مبنی بر خرابی کابل توسط احزاب سیاسی با واکنش تند رهبر ائتلاف ملی افغانستان روبرو شد.
داکتر عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان، امروز (شنبه) در کابل به خبرنگاران گفت که اظهارات اخیر رییس جمهور کرزی، بی اساس است و او (کرزی) نباید به مسایل گذشته دامن بزند.
رهبر ائتلاف ملی گفت:" باید به رییس جمهورکرزی گوش زد شود که هنوز هم مردم افغانستان بیدار است و با خاک زدن به چشم آنان، او (کرزی) نمی تواند سلطه خود و همراهان خود را درکشور تضمین کند."
عبدالله اظهارات رییس جمهور کرزی را توهین آمیز خوانده گفت که او نباید قضیه های گذشته را دامن بزند
رییس جمهور کرزی، روز پنجشنبه هفته گذشته در دیدار با جمعی از اعضای جرگه ملی جوانان افغانستان، از عملکرد احزاب جهادی به شدت انتقاد کرد و گفت که کابل در دهه هفتاد را حزب اسلامی و جمعیت اسلامی خراب کردند.
کرزی گفت: "حزب جنبش با حزب خلق و پرچم دست خود را یکی کرد، جنبش می خواست جمعیت را بزند و جمعیت می خواست، جنبش را بزند."
در همین حال داکتر عبدالله اظهارات رییس جمهور کرزی را توهین آمیز خوانده گفت که او نباید قضیه های گذشته را دامن بزند.
به گفته رهبر ائتلاف ملی، مسئولیت کرزی به عنوان یک رییس جمهور این نیست که از دید مخصوص به خود، قضایای گذشته را تحلیل کند و در جمع جوانان "سویه" کشور را پایین بیاورد.
رهبر ائتلاف ملی اظهارات رییس جمهور کرزی را غیر قابل قبول خوانده آنرا مایه "خجالت" مردم افغانستان عنوان کرد.
کنفرانس توکیو
داکتر عبدالله عبدالله رهبر ائتلاف ملی افغانستان در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید کرد که رییس جمهور کرزی سند کنفرانس توکیو را با عجله و بدون در نظر داشت نظریات احزاب سیاسی و پارلمان ترتیب کرده است.
آقای عبدالله گفت:" رییس جمهور کرزی با همکاران خود سندی به ظاهر زیبا را تنظیم کرده است که هیچ گونه تعهداتی برای آینده افغانستان در نظر گرفته نشده است."
به گفته او در این سند نواقص و تناقض گویی هایی وجود دارد که اگر در مورد ترتیب آن با پارلمان و احزاب اپوزیسیون مشوره می شد سند به مراتب زیبایی تهیه می شد.
کنفرانس بین المللی توکیو فردا (یکشنبه) با شرکت هفتاد کشور به منظور کمک پانزده میلیارد دالری به افغانستان در توکیو پایتخت چاپان برگزار می شود.
قرار است در این کنفرانس روی حکومت داری خوب، به وجود آوردن زمینه های کاری پایدار، صحت، حمایت از مدیریت شهری و تقویت نهادهای محلی بحث و رایزنی صورت گیرد.
با این حال رهبر ائتلاف ملی افزود که سند ترتیب شده "خاص نظر حکومت را نشان می دهد و هیچ تاکیدی بر تحکیم دموکراسی، حکومت داری سالم، مبارزه با فساد و حاکمیت قانون در متن این سند نشده است."
به گفته داکتر عبدالله، افغانستان همواره چشم به راه کمک های بیرونی است و برای انکشاف زیر ساخت و استخراج منابع طبیعی خود کمترین کار را انجام نداده است.
او تاکید کرد که دولت افغانستان تاکنون در هر کنفرانسی که شرکت کرده هیچ اقدامات عملی در مورد تعهداتش نکرده است.
رهبر ائتلاف ملی افغانستان از جامعه جهانی خواست تا یک میکانیزم واضح و روشنی را برای تطبیق تعهدات سپرده شده از سوی حکومت ترتیب کنند.
خبرگزاری بخدی

No comments:

Post a Comment