Saturday 28 July 2012

چی چنی ها در بین مخافین سوریه

چی چنی ها در بین سربازان مخافین سوریه نیست


رئیس جمهور چی چنیا روسیه، اطلاعات رسانه های خبری را در مورد اینکه چی چنی ها در سوریه جنگ میکنند، در صفحه انترنتی تویتر خود جعلی دانست.
قبلاً بعضی کانال های تلویزیونی ویدیو را نشان دادند که گویا یک فرد چی چینی را مخالفین دولت سوریه حین گذار از سرحدات ترکیه به سوریه باز داشت نموده و به صفت فرد مسلح القاعده تلقی دادند. آنها می گفتند که داوطلبان از کشور های افریقای شمالی، عربستان سعودی وچی چنیا در سوریه علیه باشار اسد می جنگند.
ممکن در مورد چی چنیا اضافه گوی کرده باشند. اما موجودیت افراد مسلح القاعده در بین مخالفین وجود دارد. روزنامه « الشرق» عربستان سعودی با نقل قول از خدمات خاص اردن مینویسد که، تعداد عمومی افراد مسلح القاعده در سوریه، در حدود 6000 نفر میرسد. ونیامین پاپوف رئیس مرکز همکاری تمدن انستیتوت دوستی خلق ها روسیه میگوید که یکماه قبل تعداد این افراد طبق ارزیابی های منابع امریکائی به 700 نفر در سوریه محاسبه شده بود. او در تصریح این موضوع میگوید:
- حالا تعداد این افراد خیلی گسترش یافته است. و این یک گرایش خطرناک میباشد. در سوریه ملیت های اقلیت زیاد وجود دارد که میتوان از کوردها و دروزی ها نام گرفت. جامعه های کوچک چون جامعه عیسویان و علویان نیزوجود دارد.
اجیران خارجی در سوریه – این یک خبر نونیست. دلایل مستقیم گویندگی از آن میکند که در جناح شورشیان، گروپهای مسلح القاعده که متشکل از خارجیان هستند، می جنگند واین از سابق نیز وجود داشت. این که رهبر القاعده علیه باشار اسد جهاد اعلان نمود- این هم از سابق معلوم بود. در این مورد افگینی ساتانوفسکی رئیس انستیتوت شرق نزدیک اظهار داشته میگوید:
- اینکه افراد مسلح، منجمله بعضی افراد که در لیبیا جنگ کرده اند، از طرف عربستان سعودی و قطرتربیه و مسلح شده بعداً از طریق اردون و ترکیه به سوریه فرستاده میشوند. این موضوع آشکاراست. ازبین بردن بن لادن هیچنوع تأثیر بالای فعالیت این سازمان نکرد. با حمایت مالی خودی، این سازمان توانائی فعالیت مستقل را در هر نقطه جهان دارد. به این لحاظ سوریه برای ایشان جبهه دیگر جهاد جهانی میباشد.
با این همه امروز رسانه های خبری اطلاع دادند که بارک ابوما سعی میورزد تا از اپوزسیون سوریه فعالانه پشتیبانی نماید. قبلاً اخبار گردیده بود که همکاران استخبارات امریکا تحویل اسلحه و مهمات را به مخالفین دولت سوریه همآهنگ میسازند. که این سلاح پیاده اتومات، راکت اندازها، مهمات و همچنان سلاح ضد تانک میباشد. طبعاً که انتقال آن توسط اخوان المسلمین از طریق سرحدات صورت میگرد.
گفته میشود که رهنمایان سی آی یی امریکا تعقیب میکنند که این اسلحه به دست افراد القاعده نه افتد. اینکه چطور امریکا سرنوشت هر راکت انداز را تعقیب میکنند, معلوم نیست. حالا واشنگتن به این مساله توجه ندارد: وظایف اساسی آن سقوط دولت فعلی سوریه است. اگر برای پیروزی،ضرورت به اتحاد با القاعده باشد، اینکار را نیز انجام خواهد داد.

No comments:

Post a Comment