Sunday 1 July 2012

وظیفۀ من به وزارت دفاع رابطه ندارد

جنرال دوستم: وظیفۀ من رابطۀ به وزارت دفاع ندارد
خبرنگار جاوید همیم کاکړ
کابل (پژواک، ١٠ سرطان ٩١): جنرال دوستم عضو جبهۀ ملى سیاسى مخالف دولت و درستیزوال قوماندانى اعلى قواى مسلح مى گوید که وظیفۀ دولتى وى رابطۀ با وزارت دفاع ملى ندارد؛ از این رو مکتوبش را بى پاسخ گذاشته است.
در هفتۀ گذشته وزارت دفاع ملى، طى یک مکتوب از جنرال دوستم خواسته بود که به اساس قانون اساسى، منحیث مامور دولت، وظیفۀ سیاسى را پیش برده نمى تواند.
اما دفتر درستیزوال سرقوماندانى اعلى نیروهاى مسلح، به تاریخ ١٠ سرطان به آژانس خبرى پژواک مکتوب گسیل داشته است که از سوى منبع متذکره، عنوانى سترجنرال عبدالرحیم وردگ وزیر دفاع ملى نگاشته شده است.
در این مکتوب درج است که درستیزوال سرقوماندانى قواى مسلح، از تمام وزارت ها و ارگانهاى دیگر امنیتى مافوق و بالاتر است.
منبع علاوه نموده است که درستیزوال سرقوماندانى قواى مسلح و رئیس ارکان آن، مربوط وزارت دفاع ملى نیست.
در مکتوب متذکره به وزارت دفاع خطاب شده: ((نامه ارسالی شما نشان دهنده مغالطه جدی در سلسله مراتب نظامی می باشد که امیدوارم از تکرار آن پرهیزصورت گیرد.))
جنرال دوستم در این مکتوب نوشته است که مکتوب وزارت دفاع ملى، عارى از جنبه هاى قانونى مى باشد؛ بنابرین وى برایش پاسخ نمى گوید.
یک هفته پیش از این، وزارت دفاع ملى، طى یک مکتوب به عبدالرشید دوستم عضو جبهۀ ملى گفته بود، تا از فعالیت سیاسى کنار رود.
وزارت دفاع ملى گفته بود، تا زمانیکه دوستم افسر برحال این وزارت باشد، طبق قانون اساسى فعالیت سیاسى کرده نمى تواند.
ظاهر عظیمى سخنگوى وزارت متذکره در کابل به خبرنگاران گفته بود: ((به اساس ماده ١۵٣ قانون اساسى، قاضیان، څارنوالان، اعضاى قواى مسلح، پولیس و افراد امنیت ملى در اثناى اجراى وظایف شان، عضویت در احزاب سیاسى را کسب کرده نمى توانند.))

No comments:

Post a Comment