Friday 13 July 2012

شبکه افغانی مبارزه علیه فساد اداری


فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا

و در زمين بعد از آن كه اصلاح شده است، فساد نكنيد (قرآن کریم سوره اعراف 7:56)

لعن الله الراشی و المرتشی و الماشی بینهما
 
خداوند متعال رشوه دهنده و رشوه گیرنده و واسطه بین آن دو را لعنت کرده است.

( حدیث نبوی بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۲۷۳)
 
اعلامیه مطبوعاتی شبکه افغانی مبارزه علیه فساد اداری در مورد اتهاماتفساد در آیسا
برای نشر عاجل

کابل 13 جون 2012


دیروز یک گروه کارمندان ارشد اداره حمایه سرمایه گذاری افغانستان(آیسا) به طور دسته جمعی در اعتراض علیه فساد اداری در این اداره استعفا خویش را اعلان نمودند. شبکه افغانی مبارزه علیه فساد اداری این موضوع را طی یک نامه از آن گروه در یافت نموده. استعفای گروه 7 تن از مجرب ترین کارمندان پست های کلیدی اداره که دارای شهرت نیک در شفافیت  بود موضوغ قابل نگرانی جدی است. گروه که استعفا نموده اند رئیس جدید این اداره را به فساد اداری، و قوم پرستی متهم نموده اند.
 

با تقدیر از عمل افشاگری این گروه شبکه افغانی مبارزه علیه فساد اداری از جلالتماب حامد کرزی رئیس جمهور کشور میخواهد که نهادهای انفاذ قانون، لوی سارنوالی و ارگان های قضایی را هدایت نموده که این قضیه و اتهام را به جدیت بررسی، تحقیق و تحت تعقیب عدلی قرار داده عاملین فساد اداری را مطابق قوانین نافذه کشور مجازات نمایند.
 

برای انکشاف اقتصاد و خودکفایی کشور حکومت باید سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را تشویق نماید اما چنین اتهامات فساد اداری در اداره مذکور میتواند که سکتور خصوصی و سرمایه گذاری را شدیداً متضرر کند. فلهذا این شبکه از کمیسیون عالی سرمایه گذاری اطاق های تجارت و صنایع و جامعه بین المللی میخواهد که این قضیه را با جدیت با حکومت افغانستان  پیگیری نماید.
 

در حالیکه این شبکه هر نوع  فساد را تقبیح نموده یکبار دیگر تعهدات حکومت و جا معه جهانی را در راستایی مبارزه با فساد اداری برای ایشان خاطر نشان نموده از ایشان خواهان اقدامات جدی میباشد.


 

شبکه افغانی مبارزه علیه فساد اداری اولین و بزرگترین مجتمع نهاد ها وفعالین داوطلب اجتماعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است که به تاسی از ماده 35 قانون اساسی افغانستان تاسیس گردیده و هدف آن  حمایت از شفافیت، حاکمیت قانون و تقویت جامعه مدنی در راستایی مبارزه با فساد اداری است.

تماس:

 داکتر شکرالله مشکور مسؤل روابط عامه و سخنگوی  تیلفون:  +93799256528

No comments:

Post a Comment