Monday 16 July 2012

اخبار آسیا و سیاست



سران افغانستان، پاکستان و بریتانیا طی نشستی بر مبارزه با تروریزم و حمایت از پروسه صلح افغانستان تاکید کردند

29سرطان 1391- نشست سه جانبه سران افغانستان، پاکستان و بریتانیا ظهر امروز به اشتراک حامد کرزی
 رئیس جمهور اسلامی افغانستان، راجه پرویز اشرف صدراعظم پاکستان و دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا در ارگ انجام شد.
دراین نشست که به ابتکار دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا صورت گرفت، سران هر سه کشور در مورد مبارزه مشترک با تروریزم، پروسه صلح افغانستان و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
آنان در مذاکرات شان بر ادامه گفتگوهای منظم مقامات هر سه کشور در رابطه به همکاری های مشترک بخصوص در عرصه مبارزه با تروریزم توافق کردند.
همچنان در این نشست توافق صورت گرفت تا مقامات هر سه کشور در آینده نزدیک تماس های خود را برای انجام روند گفتگو های منظم آغاز کرده و روی طرح یک "پلان عمل" کار کنند که بر اساس آن تدابیر مشخصی از جانب هر سه کشور در راستای مبارزه با تروریزم و افراطیت و گسترش همکاری ها در زمینه مذاکرات صلح صورت گیرد.
سران هر سه کشور بر تعهد قوی شان در جهت همکاری های مشترک به هدف نابودی پدیده تروریزم و افراطیت و حمایت از پروسه صلح افغانستان، تاکید نمودند.

اوباما سفیران جدید در افغانستان و پاکستان منصوب نمو

18.07.2012, 13:1

اوباما سفیران جدید در افغانستان و پاکستان منصوب نمودروز چهارشنبه قصر سفید اعلام کرد، که باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده سفیران جدید در افغانستان و پاکستان منصوب نمود. جمیز کانینگهام به حیث سفیر در افغانستان مقرر شد. وی قبل از این، به عنوان یکی از مقامات ارشد در سفارت امریکا در کابل فعالیت نموده و همچین سفیر ایالات متحده در اسرائیل نیز بوده است.
ریچارد اولسون نیز در سفارت امریکا در افغانستان کار نموده و سفیر امریکا در امارات متحده عربی بوده است.
اکنون اوباما وی را به حیث سفیر در پاکستان مقرر نمود
کابل مسکو را برای مبارزه علیه مواد مخدر دعوت مینماید
( پنج تبصره 45) پرابلم افغانستان و موضع روسیه : از سوژيت
 
17.07.2012, 14:14
کابل مسکو را برای مبارزه علیه مواد مخدر دعوت مینماید
افغانستان تمام امکانات خود را برای کاهش تولید مواد مخدر به خرج میدهد، اما به تنهایی نمیتواند پیروز شود. به لحاظ کابل به حمایت مسکو حساب میکند.
رفع الله گل افغان معاون رئیس مشرانو جرگه افغانستان طی مساحبه با خبریال رادیو صدای روسیه طحل سرحد، روی این موضوع ابراز نظر نموده است که چندی قبل با سناتوران افغانی طبق دعوت شورای فدراسیون روسیه به مسکو آمده بود که فعلأ توجه شما را به صحبت ایشان جلب مینمایم.
ثبت صدا
این و چندین موضوعات دیگر در جریان ملاقات سناتوران با خانم والسنتسنا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه مورد بررسی قرار گرفت.
هئیت پارلمان فغانستان از اطاق تجارت و صنایع فدراسیون روسیه نیز دیدن نمود و در آنجا با نمائندگان حلقه های کاری روسیه ملاقات کردند. سناتوران با نمائندگان شرکت های روسی در مورد سهم ارزنده سرمایه گذاری روسیه در افغانستان صحبت نمودند.
بر علاوه هئیت افغانی مناطق تاریخی مسکو، ملاقات با افغان های که در مسکو بود و باش دارند، و همچنان صحبت با محصلین افغانی که مصروف آموزش در مءسسات تحصلی روسیه هستند، ملاقات کردند.
سفر سناتوران افغانی با ادأ نماز جمعه در مسحد جامعه مسکو با رئیس شورای مفتی روسیه شیخ راویل عین الدین خاتمه یافت.
احمد ضیا مسعود: کرزی حق رهایی زندانیان طالب را ندارد
گزارش از جلیل پویا
احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی افغانستان
احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی افغانستان هشدار می دهد که اگر انتخابات آینده ریاست جمهوری به گونه شفاف و عادلانه برگزار نگردد، افغانستان بی ثبات خواهد شد. آقای مسعود که در نشستی در کابل سخن می زد، نسبت به بی اراده بودن حکومت افغانستان برای برگزاری یک انتخابات شفاف در سال 2014 ابراز نگرانی کرد. رییس جبهه ملی می گوید که رییس جمهور کرزی حق آزادی زندانیان طالب از زندانها را ندارد. وی همچنین از چگونگی به مصرف رسیدن کمکهای کنفرانس توکیو نیز ابراز نگرانی نموده و افزود که فساد اداری گسترده و بی ظرفیتی حکومت سبب به هدر رفتن این کمکها خواهد شد.
احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی که در گردهمایی تحت عن
وان حق زن در اجتماع، سخن می زد می گوید که حامد کرزی رییس جمهور کشور حق رهایی زندانیان طالب را از زندانها ندارد. آقای مسعود می گوید که رییس جمهور کرزی با این کار صفوف مخالفان مسلح را تقویت می کند.
همچنین آقای مسعود می گوید که مردم افغانستان با توجه به تجربه تلخ انتخابات گذشته، نسبت به برگزاری یک انتخابات شفاف و عادلانه در کشور تردید دارند و اگر حکومت برای برگزاری یک انتخابات شفاف در 2014 تصامیم جدی اتخاذ نکند، کشور به بی ثباتی کشانده می شود.
آقای مسعود تقلب در برگزاری انتخابات ها را میراس حکومت فعلی خواند و نسبت به برگزاری انتخابات شفاف در سال 2014 ابراز تردید و نگرانی کرد. وی افزود که بخاطر برگزاری انتخابات تقلبی و دستکاری شده در ده سال گذشته و توجه حکومت به مسایل قومی_خویشاوندی، در ساختاری حکومت افراد ناشایسته فعالیت داشتند که واجد شرایط نبودند. رییس جبهه ملی همچنین از چگونگی به مصرف رسیدن کمک های کنفرانس توکیو و بی اراده بودن حکومت در امر مبارزه با فساد اداری نیز ابراز نگرانی نموده، افزود که بخاطر موجودیت فساد گستردۀ اداری، کم کاری و کم ظرفیتی حکومت کمک های کنفرانس توکیو به هدر خواهد رفت.
آقای مسعود در ادامه سخنانش، تمرکز قدرت را عامل اصلی موجودیت فساد گسترده اداری در کشور عنوان کرد و افزود که اگر حکومت خواستار اصلاحات در کشور است به واحدهای اداری در مرکز و ولایات، باید صلاحیت کار و فعالیت دهد. آقای مسعود، حاکمیت قانون، جامعه مدنی فعال و موجودیت احزاب سیاسی فراگیر را از عوامل تغییر مثبت در جامعه عنوان کرد

No comments:

Post a Comment