Monday 9 July 2012

اخبار آسیا و سیاست

از سایر مطبوعات:/به هدف اصلاح و بهبود ادارات حکومتی 14 نکته مشخص شده است»/ مورد توقف حملات راکتی بر مناطق سرحدی با پاکستان صحبت می / کرزی: بزودی شاهد اصلاحات گسترده خواهید بود/ حزب اسلامی در پی ایجاد 'ائتلاف سیاسی' در آستانه انتخابات افغانستان/حمله بر قندهار چهل و یک کشته و مجروح برجا گذاشت / واکنش قصر سفید در قبال تیرباران زن افغان در پروان/ حامد کرزی: طالبان آماده گی شانرا برای مذاکره اعلان کردند /'درگیری مسلحانه مردم با طالبان در شرق افغانستان'قیام کننده های غزنی علیه افراد مسلح کشورهای بیگانه می جنگند»/ رقابت سریعترین طرح انتقال پول از طریق مبایل/شورش مردمی در پکتیا بر ضد طالبان
اعلامیۀ جبهه ملی افغانستان
در مورد برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی با عده یی از باشندگان شهر کابل
بسم الله الرحمن الرحیم
جبهه ملی افغانستان اقدام خشونت آمیز نیروهای امنیتی در قلعه فته که باعث شهادت و زخمی شدن عده یی از شهروندان و نیروهای پولیس گردید، یک اقدام نابجا و دور از درایت سیاسی دانسته و آنرا شدیداَ محکوم می نماید .
جبهه ملی با خانواده شهیدان حادثه ابراز همدردی نموده و با مصدومین و متضررین واقعه همبستگی خود را اعلام می دارد .
زمین یکی از منابع اصلی ثروت ملی می باشد و مدیریت ناسالم آن باعث بروز تشنجات و منازعات اجتماعی شده می تواند ، جبهه ملی افغانستان مسایل آتی را در این رابطه مطرح می نماید :
۱٫ دریافت جبهه ملی از صحبت با خانواده های قربانیان و متضررین حادثه آن است که مالکان خانه های غیرپلانی قبالۀ عرفی را از معامله گران زمین به دست دارند که یگانه مورد در شهرکابل نیست . قرار اظهارات مقامات شاروالی کابل از جمله یکصد شهرک در کابل نود درصد آن مجوز شهرداری کابل را ندارند. اکثریت ساختمان های غیرپلانی به شمول بلند منزل هایی که در ساحات سبز ، صنعتی و عام المنفعه اعمار شده اند درین کتگوری شامل اند.
ناتوانی حکومت در مدیریت و برنامه ریزی انکشاف شهری و دست داشتن حلقات بالایی حکومت در غصب زمین در سراسر کشور نطفه بحرانی است که حل آن در تجاوز مسلحانه بر خانه های شهروندان فقیر و درمانده نمی باشد.
۲٫ جبهه ملی افغانستان برای حل معضله زمین راهکار ذیل را ارائه میدارد
الف: به محاکمه کشانیدن مسؤلان رده اول غصب و چپاول زمین .
ب : محاکمه و مجازات کسانیکه به شکل ظالمانه بالای مردم بی دفاع آتش گشوده اند .
ج: تطبیق بی درنگ احکام مادۀ ( ۱۳۱) قانون اساسی در مورد انتخابی شدن شهردارها و شوراهای شهری .
۳٫ تیم حاکم در مدیریت بزرگ اقتصادی و ایجاد شغل در روستاها ناکام است و در نتیجه موج بزرگی از روستائیان همه روزه به شهرها سرازیر می شوند که چالش های مسکن و محیط زیست را بزرگ تر می سازند .
از آنجائیکه حل این معظلات بدون مشارکت مستقیم مردم امکان پذیر نیست ، جبهه ملی افغانستان بار دیگر بر ضرورت تغییر ساختار نظام در کشور تاکید می ورزد .
و من الله توفیق
دعوت مجدد رئیس جمهور کرزی از طالبان به روند صلح
کرزی، رئیس جمهور افغانستان از ملامحمد عمر، رهبر فراری طالبان که گمان میرود در پاکستان بسر میبرد، خواسته است تا با دست کشیدن از خشونت در فعالیتهای سیاسی اشتراک بورزد.
آقای کرزی گفته است، ملاعمر می تواند از طریق آرای مردم، نه با استفاده از آدم کشی، به زعامت کشور دست یابد.
اما ملاعمر که هیچگاهی در رسانه ها ظاهر نمی شود، در گذشته با نشر خطابه ها از طریق انترنت هر گونه دعوت صلح و پیشنهادات سیاسی آقای کرزی را رد نموده و دولت افغانستان را دست نشانده غرب خوانده است.
معلوم نیست که ملاعمر به تازه ترین درخواست آقای کرزی، چی واکنشی نشان خواهد داد.



قبولوف: کنفرانس توکیو- گام جدی در راه بازسازی اجتماعی – اقتصادی افغانستان است
کنفرانس توکیو – گام جدی در راه بازسازی اجتماعی – اقتصادی افغانستان است، این مطلب را ضمیر قبولوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با اژانس ایتار – تاس اعلام داشت. به قول موصوف، جامعه بین المللی، بالاخره، سعی میکند به مسایل اجتماعی – اقتصادی این کشور بپردازد. چنان به نظر میرسد که این درک ملسط شده که صلح را در افغانستان نمی توان با سلاح و تقویت دستگاه اداری اعمار کرد. قبولوف یاداوری نمود که روسیه ده سال اخیر به غرب راه اندازی پروژه های بزرگ شبکه اقتصادی در افغانستان پیشنهاد میکرد، تا مردم را به کار صلح امیز تشویق کرد. در توکیو اعلامیه راجع به دادن 16 میلیارد دالر تا سال 2015 به افغانستان امضا شده است. روسیه در این کمک شرکت نمی کند، به خاطریکه باور ندارد که از این پول بجا استفاده خواهد شد. روسیه به افغانان مستقیماً با تحقق پروژه های مشخص اقتصادی کمک خواهد کرد.
رئیس جمهور افغانستان آمادگی خود را برای آشتی با طالبان اعلام کرد
رئیس جمهور افغانستان آمادگی خود را برای آشتی با طالبان اعلام کرد

9.07.2012, 13:15
Photo: RIA Novosti

به گزارش منابع خبری، روز یکشنبه رئیس جمهور افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو پایتخت جاپان پس از پایان کنفرانس بین المللی کمک به افغانستان آمادگی خود را برای آشتی با طالبان و دیگر گروه های سلام گرا اعلام کرد و خشونت علیه آنها را نفی نمود.
آقای کرزی افزود، از تقاضا طالبان برای آزادی تمام زندانیان طالبان که در حال حاضر در گوانتانامو به سر می برند، حمایت میکند.
زندان گوانتانامو واقع در خلیج گوانتانامو در جنوب شرقی جزیره کوبا قرار دارد این زندان هم اکنون محل نگهداری افرادی است که از سوی آمریکا به عضویت و فعالیت در گروه‌های تروریستی همچون القاعده متهم هستند.
لاوروف: طرح جدید سیاست روسیه، پیوستگی خود را با سیاست های قبلی حفظ می نماید
سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه طی مصاحبۀ به رادیو صدائی روسیه اظهار داشت، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به وزرات خارجه وظیفه داده است تا اخیر سال جاری، طرح جدید سیاست خارجی روسیه، را تهیه نماید، که در آن پیویستگی با سیاست قبلی محفوظ گردد. اوتذکر داد که در این اسناد، پرنسیپ های اساسی دیپلوماسی روسیه، که در سال 2000 تهیه گردیه است حفظ میگردد. لاورف همچنان یاد آور شد که در این اسناد، جهات اساسی سیاست خارجی وزارت خارجه روسیه مشاهده میشود. در این طرح، آمادگی مسکو غرض رشد مناسبات با همه کسانی که آماده همکاری به اساس حقوق مساوی باشد، انعکاس یافته است. منافع ملی بحث اساسی کار ما را تشکیل میدهد دارد، به این مفهوم که ثبات، امنیت کشور و بهتر ساختن زندگی اتباع روسیه، حمایت از تجارت، فرهنگ مردم روسیه یکی از وظایف مرکزی ما میباشد

No comments:

Post a Comment