Monday 9 July 2012

کلنتن: امریکا و پاکستان تنش ها را کنار گذاشته

کلنتن: امریکا و پاکستان تنش ها را کنار گذاشته به آینده تمرکز میکنند

وزرای خارجهء امریکا و پاکستان

19.04.1391
وزیر خارجهء آمریکا هیلاری کلنتن امروز گفت، ایال...ات متحده و پاکستان تنش های گذشته بین هم را پشت سر گذاشته و به آینده تمرکز می کنند.

کلنتن این سخن را در حاشیهء کنفرانسی در بارهء افغانستان در شهر توکیوی جاپان گفت.

وی در حاشیهء این کنفرانس با وزیر خارجهء پاکستان، حنا ربانی کهر ملاقات کرد.

کلنتن بعد از این دیدار گفت:
« ما هر دو خرسندیم که توانستیم مشکلات اخیر را پشت سر بگذاریم و بالای چالش های که در پیشرو داریم، تمرکز کنیم. می خواهیم با استفاده از این تحول مثبت به وجود آمده در نتیجهء توافق اخیر، گام های محسوس و آشکار را در راستای رسیدن به اهداف اساسی ما برداریم.»

این سخنان را کلنتن در اشاره به بازگشایی راه اکمالاتی نیروهای ناتو مستقر در افغانستان گفت.

پاکستان راه های خود را به روی کاروان های اکمالاتی ناتو پس از آن بست که 24 سرباز پاکستانی در نتیجهء یک حملهء هوایی نیروهای ناتو در مناطق سرحدی میان افغانستان و پاکستان کشته شدند.

این رویداد تنش ها میان واشنگتن و اسلام آباد را شدت بخشید، اما در هفتهء گذشته پاکستان اعلام کرد که این راه را به روی کاروان های ناتو می گشاید.

صدراعظم جدید پاکستان، راجا پرویز اشرف در یک جلسهء کابینه اش هفتهء گذشته گفت که مسدود نگهداشتن این راه به روابط اسلام آباد با ایالات متحده و همه کشور های عضو ناتو آسیب می رساند.

در این حال وزیر خارجهء امریکا هیلاری کلنتن در دیدارش با حنا ربانی کهر در بارهء کمک های اقتصادی واشنگتن با اسلام آباد نیز سخن گفت.

کلنتن افزود، این نکته را هم یاد آور شده که به عوض کمک های مالی، بهتر است داد و ستدهای تجارتی در پاکستان افزایش یابد.

No comments:

Post a Comment