Saturday 14 July 2012

ملاقات محمد محقق با عطا محمد نور

دیدار استاد محقق با هیدوایکبی مسئول نمایندگی سازمان ملل متحد در شمال
رحیمی
مزارشریف
استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و رییس کمیسیون عدلی و قضایی مجلس نمایندگان کشور با مسول نمایندگی سازمان ملل متحد در شمال دیدار نمودند. در این دیدار رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به بیان دیدگاهها و نظرات جبهه ملی برای بهبود اوضاع نا به سامان افغانستان پرداخت. در همین حال رییس کمیسیون عدلی و قضایی مجلس نماینده گان با عطا محمد نور والی بلخ نیز دیدار نموده و در رابطه به اوضاع جاری کشور به تبادل نظر پرداختند.
در دیدار استاد محقق با آقای هیدوایکبی مسول سیاسی و سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در شمال (یوناما) در اقامتگاهشان در شهر مزار شریف وی ضمن ستایش از نقش این سازمان جهانی در افغانستان در طول دورانهای سخت زندگی مردم کشور خواهان ادامه کمکهای بیشتر سازمان ملل متحد برای افغانستان گردید.
رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان همچنان به بیان دیدگاههای جبهه ملی برای بهبود اوضاع نابه سامان افغانستان و تغییر نظام ریاستی به پارلمانی پرداخته خواهان حمایت این سازمان از دیدگاههای جبهه ملی شد.
استاد محقق به کنفرانس توکیو برای حمایت دراز مدت مالی از افغانستان نیز اشاره نموده به دپلمات جاپانی برگزاری این نشست را تبریک گفته از کشور چاپان برای کمکهای مالی فراوان و بیدریغ آن برای افغانستان در ده سال گذشته و همچنان سالهای آینده ابراز شکران نمود.
از سوی دیگر استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و رییس کمیسیون عدلی و قضایی مجلس نمایندگان با عطا محمد نور والی بلخ دیدار نمود. در این دیدار که غلام عباس اخلاقی معاون شورای ولایتی بلخ، محمد سردار سعیدی مسول زون شمال حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، برخی از مسولان جمعیت اسلامی و شماری از مسولان اداره های دولتی نیز حاضر بودند، طرفین در رابطه به آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی کشور، شمال افغانستان و ولایت بلخ به تبادل نظر پرداخته بر هماهنگی تمامی جریانهای سیاسی کشور جهت بیرون رفت از دشواریهای کنونی تاکید نمودند.

No comments:

Post a Comment