Sunday 22 July 2012

اخبار آسیا و سیاست

از مطبوعات://امریکا بر کمک های پنهانی برای مخالفان رژیم سوریه تاکید کرد در سر تا پای "برشنا شرکت" فساد خانه کرده است/ تجار افغان نصب ترازو در شاهراه ها را سرچشمهء فساد می خوانند/در 24 ساعت--مسائل سیاسی و اجتماعی-موضوع موشک‌پرانی پاکستان به افغانستان به سازمان ملل ارجاع شود/'سیزده مامور پلیس افغان به طالبان پیوستند'/درگیری سنگین بین نیروهای امنیتی و طالبان در میدان‌وردک/یک پدر دو دخترش را در جنوب افغانستان کشته است/'شورشیان پنج کارگر را در میدان‌وردک کشته‌اند'/نشست اضطراری یک هیلیکوپتر اردوی ملی در نورستان/اظهارات فرمانده ارشد ناتو در مورد خروج قوای امریکایی از افغانستان

بازی های المپیک 2012 در لندن افتتاح می شود


به گزارش منابع خبری، روز جمعه مراسم افتتاحیه بازی های المپیک لندن با شکوه فراوانی آغاز خواهد شد .
در این مسابقات بیش از 10500 ورزشکار از 205 کشور جهان برای به دست آوردن 302 نوع مدال به 37 نوع ورزش به رقابت می پردازند.
روز شنبه اولین بازی های فینال در 12 نوع ورزش، شنا، بایسکل سواری، جودو، تیراندازی، تیراندازی با تیرکمان، وزنه برداری، شمشیربازی به رقابت خواهند پرداخت ونخستین مدالها به قهرمانان اعطا می شود .
در مسابقات المپیک لندن 436 ورزشکار روسیه اشتراک میکند، که از این جمله 208 مرد و 228 زن می باشد.
104 ورزشکار روسیه در دومیدانی، 32 نفر دیگر در شنا به رقابت می پردازند
تیم شمشیر بازی روسیه نیز با 15 ورزشکار حضور فعالی در این مسابقات خواهد داشت . علاوه براین، در میان ورزشکاران 149 نماینده روسیه نیز در این بازی ها حضور خواهند داشت.
الکساندر ژوکوف رئیس کمیته المپیک روسیه (ROC ) ابراز امیدواری کرد ، که تیم ملی در این بازی ها ی لندن بهتر از مسابقات چهار سال قبل که در پکن برگزار شد، بازی خواهند کرد.
چهار سال پیش بازی های المپیک در پکن برگزار شد، که در آن روسیه رتبه سوم را در جدول رده بندی ها مدال های کلی به خود اختصاص داد و ایالات متحده - چین، مقام دوم کسب کردند. در نهایت بریتانیا موفق به کسب مقام چهارم شد. . بازیهای المپیک تابستانی 2012 از تاریخ 27 جولای تا 12 آگست در لندن ادامه دارد.

امریکا به پاکستان به عنوان جایی که بتواند از آنجا عملیات سری خود در آسیا را به اجرا بگذارد نیاز دارد

( پنج تبصره 47) پرابلم افغانستان و موضع روسیه

Пентагон СШАپنتاگون تمام اقدامات ممکن عکس العمل نسبت به اوضاع در سوریه طرح ریزی میکند

25.07.2012, 18:58
پنتاگون به هرنوع انکشاف حوادث اطراف سوریه اماده است و مانند گذشته تمام اقدامات ممکن عکس العمل نسبت به تشدید اوضاع را طراحی میکند. این مطلب را جورج لیتل نماینده وزارت دفاع امریکا در روز چهارشنبه اعلام داشت. قبلاً اداره امریکا اعلام داشته بود که قصد سازماندهی و انجام عملیات نظامی در سوریه ندارد. او همچنان در این مورد ابراز تاسف نمود که مساعی امریکا جهت حل مساله سوریه از طریق شورای امنیت سازمان ملل با مقاومت روسیه و چین مواجه گردیده اند. به گفته لیتل، پنتاگون از قصد وزارت خارجه در باره ادمه کار در باره حل "خارج از شورای امنیت" حمایت میکند، در باره چیزیکه قبلاً نماینده دایمی امریکا سیوزن رایس اعلام داشته بود.
امسال بیشتر از 250 سرباز نیرو های ائساف در افغانستان به قتل رسیده اند
آژانس خبری پژواک با نقل قول از گزارشات دفتر مطوعاتی ایساف روز سه شنبه خبر داد که از آغاز سال جاری در افغانستان به تعداد 255 سرباز وافسر نیرو های بین المللی در افغانستان به قتل رسیده اند.طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی, روز سه شنبه در اثر حمله شورشیان یک تن از سربازن دیگر نیرو های ائتلاف کشته شد. به گزارشات این رسانه، ماه می، بهترین ماه برای نیروهای ائساف در افغانستان بود. زیرا در این ماه صرف 45 سرباز وافسر نیرو های بین المللی در افغانستان کشته شدند. تا کنون کشته شدگان ماه جاری به 35 نفر میرسد. جمعاٌ از آغازسال 2001 به این سو، به تعداد 3100 سرباز خارجی که بیشتر از 2000 آن سرباز امریکائی میباشد، در افغانستان به قتل رسیده اند.
وزارت خارجه روسیه: روسیه از توقف خشونت و آغاز گفتگوی ملی در سوریه حمایت میکند
به گزارش منابع خبری، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه طی گفتگوی تلفونی با سعود الفیصل همتای سعودی خود گفت، روسیه از توقف خشونت و آغاز گفتگوی گسترده ی ملی که شامل تمام نیروهای سیاسی سوریه باشد، حمایت میکند. به گفته وزارت خارجه روسیه، وزرای امور خارجه دو کشور در مورد مشکلات عمده سوریه بحث و گفتگو نمودند.
در عین حال لاوروف بر موضع مسکو در زمینه تثبیت تلاش برای پیاده سازی طرح مسالمت آمیز کوفی عنان نماینده خاص سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در مورد سوریه تاکید کرد.
لاوروف افزود، روسیه به روش های اتحادیه عرب در مورد مسائل موضعی در منطقه احترام قائل است و بر این باور است، که این سازمان با برخورداری از اعتبار در میان کشورهای عربی و در نظرداشتن عدالت و نظرات همه اعضای آن، باید اقدام به حل مشکل سوریه کند.
ایا شعله «بهار عربی» به بلغارستان رسیده است
قطره آب دیگ «بهار غرب» که به آتش آمریکا جوش کرده است، ریحته است. حمله تروریستی در میدان هوایی «سافارووه» باعث قتل 8 نفر و مجروح شدن 32 توریست اسرایلی گردید. تا کنون هیچ کسی مسؤلیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است. اما خلق عادی به این عقیده اند که این عمل را اسلامیگران تندرو انجام داده اند. حمله در بلغارستان بعد از حمله تروریستی در سوریه شد که باعث قتل مأمورین عالیرتبه سوریه گردید. تحلیلگران به این عقیده اند که اگر این شعله «بهار عربی» خاموش نشود، آن تمام جهان را تهدید خواهد کرد.
ایالات متحده آمریکا در تحقیق این انفجار کمک فعال میکنند و فرضه های اسراییلی را مبنی بر اینکه مرتکب اساسی این حمله تروریستی ایران میباشد، تأکید میکند. فرضیه وجود دارد که گویا ایران از قتل دانشمندان هستوی خود انتقام گذفته است که در آن اجنت اسراییلی متهم گردیده است. تهران به نوبه خود این اتهامات را خنده آور تلقی داد و اتهامات اسراییل را کاملأ رد نمود.


رئیس مجله «روسیه در سیاست جهانی» و عضو شورای امور خارجی و سیاست دفاعی روسیه فیدور لوکیانوف به این عقیده است که انفجار تعمیر وزارت امنیت ملی سوریه و انفجار سرویس با تورستان در بلغارستان با هم ارتباط مستقیم ندارند. ولی این رویداد ها گویندگی از آن میکند که وضعه در شرق میانه خیلی وخیم است. فیدور لوکیانوف در تصریح این موضوع میگوید:
«طبعأ که اسراییل فعلأ از تمام محصولات تبلغاتی استفاده میکند تا ایران را به مقابه مبنع ظلم و ستم جهانی متهم نماید. ممکن این کار بخاطر آماده نمودن جامعه به جنگ علیه ایران صورت بگیرد»
ولادیمیر سوتنیکوف همکار علمی مرکز امنیت بین المللی انستیتوت اقتصاد جهانی و روابط بین الملل به این نظر است که شکستن توازن معمولی در منطقه که فعلأ جریان دارد، برای فعال شدن افراطیون اسلامی شرایط مساعد میسازد. ولادیمیر سوتنیکوف در تصریح این موضوع میگوید:
«گمان دارم که حملات جدید ترورستی صورت بگیرد. این حملات نه تنها در شرق میانه، بلکه در کشورهای صورت خواهد گرفت که از این منطقه دور موقعیت دارد».

No comments:

Post a Comment