Friday 13 July 2012

تلفات ناشی از زلزله

تعداد تلفات ناشی از زلزله در افغانستان به ده ها نفر می رسد

به گزارش آژانس خبری "آسوشیتدپرس" دست کم 50 نفر در نتیجه زلزله قوی که روز پنجشنبه در کوه های هندوکش افغانستان رخ داد، کشته شدند.
با توجه به بررسی زمین شناسان ایالات متحده، این زلزله به مقیاس 5.8 درجۀ ریکتر نقاط در سلسه کوه های هندوکش و قسمت های مختلف افغانستان، تاجکستان، قزاقستان، هند و پاکستان را تکان داده است .
ادارۀ زمین شناسی ایالات متحده گزارش می دهد که مرکز این زلزله در 73 کیلومتری فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان دیده شده است.
عبدالمجید والی ولایت بغلان اعلام کرد، که بیرون کشیدن اجساد کشته شدگان از زیر آوار بسیار مشکل می باشد. به گفته وی، در حال حاضر در محل زلزله گروه های نجات کار خود را آغاز کرده اند.
پیش از این مقامات محلی تعداد کشته گان این زلزله را بیش از 100 نفر اعلام کردند، اما زمانی که به محل زلزله حضور یافتند، تعداد قربانیان از رقم کمتر می باشد.

اخوان المسلمین: روسیه، ایران و عنان مسئول حوادث جاری در سوریه هستند

مسکو، 23 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ شعبه جمعیت اخوان المسلمین در سوریه روسیه، ایران و کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب را مسئول بحران در این کشور عربی می دانند. این مطلب را خبرگزاری "فرانس پرس" روز جمعه به نقل از نماینده این سازمان گزارش داده است.
نماینده جمعیت اخوان المسلمین در مصاحبه با خبرگزاری "فرانس پرس" گفت: "عقیده ما این است که نه فقط بشار اسد (رییس جمهور سوریه) مسئول وحشی گری های انجام شده در این کشور بوده بلکه کوفی عنان، روسیه، ایران و سایر کشورهایی که در مورد حوادث سوریه سکوت کرده اند نیز مسئولیت در مقابل این موضوع را به عهده دارند".

بیش از یک سال است که اعتراضات ضد دولتی در سوریه ادامه دارد و این اعتراضات در ماه های اخیر به بروز درگیری های مسلحانه خشونت باری میان اپوزیسیون و نیروهای دولتی منجر شده است. تقریبا هر روز اخباری در مورد کشته شدن افراد غیر نظامی و همچنین نظامیان دریافت می شود. طبق اطلاعات سازمان ملل متحد شمار کشته شدگان در سوریه از 12 هزار نفر تجاوز کرده و تعداد آوارگان نیز به 230 هزار نفر رسیده است.

No comments:

Post a Comment